Come on form five, you can do it, more than, more than, you can do it, weella weella wella wella wello, we are the best, the very very best, come on let's do it, tingkatan lima, 2010, woo... ALLAHUAKBAR!! Yusho wa dare? Oretachi! Yusho wa dare? Oretachi! Yusho wa dare? Oretachi! Oretachi wa? Form Five! Oretachi wa? Form Five! Oretachi wa? Form Five! Takbir! ALLAHUAKBAR!

Tuesday, March 31, 2009

pictures! ;]

assalamu'alaikum.

gambar kelas form 3 2008. 
mood : seronok tgk gmbar2 nih. 

ohh. ramai je missing in action ekk. sbb xdtg sekolah ataupun da pindah. eeyy. sayang sehh. klu x da lengkap da gmbar2 nih.

info : gmba2 ni merupakan gmbar kelas dalam tempoh 31dec07 - 14july08. kelas yg dirombak uhh xde plk gmba. [eeyy! nk jgk gmba kelas baru!]

3 intisor 08 : siap2. nk amek gmba da nihh.

3 intisor 08 [wane tie + kun yg wane wani. ngeh3] : keskemaan yang amat!

3 intisor 08 : in our freestyle action.
*pelikk. asal banin ngadap belakang? abaikan. name pon freestyle ekk? ngee.

3 itqan 08 : get ready for the photoshoot session.

3 itqan 08 : keskemaan yang AGAK serius.

3 itqan 08 : uhuh. gaya bebas.

3 istiqamah 08 : siapa kata banin mereka xboleh bergambar secara skema??

3 istiqamah 08 : huhu. xtahu nape. tp gmbar ni so sweet sgt2.

3 ittifaq 08 : banat sikit ekk. in their formal wayy.

3 ittifaq 08 : [faq] adakah ini freestyle??

3 ittifaq 08 : rasenye nih baru freestyle mereka. huhu. bagi ana , gmbar ni lawa. sbb? natural. serius. lawala!

sayang generasi 12.
rindu 2008
rindu zaman form 3!
xoxoxoxo

Friday, March 20, 2009

AJK Daurah 2008

Salam. Kepada semua AJK Daurah 2008, sila respond.
Bagi nama antum di sini. Penting. Jazakumullah.

Wednesday, March 18, 2009

Ujian KRS ke-3

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum.

pengumuman penting untuk bakal lans koperal SMIH.

UJIAN KECERGASAN DAN KAWAD

tarikh : 23 Mac 2009
hari : isnin
masa : 4.00 - 6.00 petang
tempat : kumpul kat badminton court

Ujian yang bakal dilakukan

1) ujian kecergasan

- larian 2.4 kilometer @ 12 pusingan padang
- bangkit tubi (30/minit)
- tekan tubi (20/minit)
- lentik belakang (20/minit)
- lenturan (20/minit)
- angkat beban

2) ujian kawad

- kawad asas
[ masuk barisan, paras, kanan lurus, senang diri, sedia, buka dan tutup barisan, kanan dan kiri pusing, langkah hadapan, langkah belakang, langkah kiri, langkah kanan dan hentak kaki]

- kawad berjalan
[ mula dengan kaki kanan, tabik hormat, melapor diri]

- kawad bawa bendera

- naik dan turunkan bendera

* ujian ketatanegaraan mungkin akan dilakukan. baca pasal lambang negeri Malaysia, bendera Malaysia, bendera Malaysia, lagu negeri Johor dan Lagu Kebangsaan.

okey. selamat berusaha!
pakai baju tshirt KRS! WAJIB!

.assalamualaikum.

sumber: batchsebelas


Sunday, March 8, 2009

5 cara pilih sahabat !

salam~

wah!! lama jgk ana x tulis kat blog nie...
asyik sibuk ngan blog s'diri aje...hehe

di sini ana bukanlaa nak kata yg buruk pasal skolh ana...
but seriously, kt skolah baru ana ok2 jelaa tp budak2 die...
erm..no comment laa...
tp kte ttp kena pandai pilih kawan sbb nnt x pasal2 ada aje yg tiboo cari pasal...
huh, xpe2 ana ttp sabar...
mcm2 dugaan...

anyways, ana tau sume sibuk ngan UB dan keputusan masing2, tp ana ttp nak kongsi satu artikel yg sudah saya baca yg agak menarik, ia mengenai cara pilih kawan.

mmndgkn mcm2 dugaan yg t'pksa ana hadapi, ana ttp b'sabar dan b'usaha utk m'cari kwn2 yg baik2 supaya ana xdelaa bnda2 yg x elok, hal ini kerana kwn2 kte mmpunyai pengaruh yg sangatlah kuat...sooo

Pertama : pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.

Kedua : pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya).

Ketiga : pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna, dan jika ia mengetahui mengenai keburukan dirimu ia suka menutupinya.

Keempat : pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.

Kelima : sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.

Dalam memilih sahabat kita hendaklah memilih sahabat yang baik agar segala matlamat dan hasrat untuk memperjuangkan Islam dapat dilaksanakan bersama-sama sahabat yang mulia.

"renung2kan dan selamat beramal"

salam~

Almaz : rindu xii gen!!